MPK przeprowadza obecnie testy nowego, dużego autobusu przegubowego marki MAN, podczas gdy Wydział Transportu Urzędu Miejskiego sprawdza mniejszy model Mercedesa, różniący się od tych powszechnie spotykanych na linii K. Czy jesteś ciekaw jak jeździ nowoczesnym „elektrykiem” lub chcesz zrobić mu zdjęcie? Wszystko, co musisz zrobić, to sprawdzić rozkłady jazdy.

MAN Lion’s City E ma zdolność pokonania 300 km po jednym pełnym ładowaniu, jednak w odpowiednich warunkach może osiągnąć znacznie większy dystans. Ten nowoczesny autobus opiera się na dwóch centralnych silnikach elektrycznych, które są zamontowane na drugiej i trzeciej osi, zapewniając doskonałą moc napędową oraz skuteczność trakcji nawet w trudnych warunkach zimowych. W porównaniu do silników montowanych w piastach kół, rozwiązanie wykorzystane przez MAN jest prostsze i bardziej niezawodne, co ma przekładać się na łatwość serwisowania pojazdu.

Ten elektryczny MAN ma na dachu potężną baterię o pojemności 640 kWh. Obydwie osie autobusu są zsynchronizowane elektronicznie – to rozwiązanie pozwala na dynamiczne dostosowywanie momentu napędowego w zależności od aktualnych warunków, co zwiększa stabilność i bezpieczeństwo jazdy. Dodatkowo, podwójne silniki zapewniają lepszą rekuperację energii podczas hamowania, co w rezultacie przekłada się na wyższą efektywność pojazdu, niezależnie od stylu jazdy kierowcy czy ukształtowania terenu.